KOPČA Marek
Životopis
Marek Kopča – vyštudoval som Filozofickú fakultu UK v Bratislave. Konkrétne slovenský jazyk, literatúru a estetiku. Na prvý pohľad zvláštna kombinácia, vzhľadom na to, že už od vysokoškolských štúdií sa pohybujem v oblasti marketingu, obchodu a digitálnej komunikácie. Ja vravím, že pre mňa to bol ten najlepší možný výber. Na jednej strane som si zachoval romantický rozmer svojej osobnosti, na strane druhej som vďaka pochopeniu abstraktných štruktúr fungovania jazyka, spoznaniu filozofického podložia našej kultúry a nahliadnutiu do tvorby géniov schopný nazerať na svet okolo nás alternatívnou optikou.
Kariéru som začínal najskôr ako redaktor a o krátky čas ako manažér obsahového oddelenia v internetovom portáli Markíza.sk, kde som objavoval tajomstvá a príležitosti, ktoré digitálny svet prináša. Boli to časy, keď Steve Jobs ešte svetu nepredstavil iPhone, redakčné články sme si nosili na disketách a bannery vládli online reklame. Po dvoch rokoch sa vo mne nahromadila túžba spoznať, ako internet, web a aplikácie fungujú. Presunul som sa teda zo sveta online médií do IT firmy Comsultia, ktorá sa venovala vývoju webstránok a ponúkala e-commerce riešenia pre slovenských aj zahraničných klientov. No a po ďalších dvoch rokoch som dostal chuť zistiť viac o tom, ako sa tvorí reklama. Prácu s klientmi ako Slovak Telekom, Stredoslovenská energetika či Fun rádio som si z accountskej pozície vyskúšal v agentúre Istropolitana Ogilvy.
A potom som si povedal, že je čas zamyslieť sa, čo ďalej. Troška som si pocestoval po svete a s kamarátom zo strednej školy otvoril kaviareň. Pravdu povediac, cez pracovný týždeň to bola kaviareň, ale od piatka večera až do nedeľného rána skutočný bar. Bola to veľmi zaujímavá pracovná aj životná skúsenosť. Popri podnikaní som chcel rozvíjať aj odborné zručnosti. Svoje skúsenosti a znalosti od roku 2008 ponúkam Union poisťovni a Union zdravotnej poisťovni. Moja cesta v Unione od e-commerce manažéra, cez šéfa direct predaja až po riaditeľa marketingu a digitálneho predaja pre Slovensko a Českú republiku trvá už vyše osem rokov. Popri tom som sa stihol podpísať pod vznik a rozbeh digitálnej značky Onlia, ktorá začína úspešne čeriť vody slovenského poisťovníctva.
Keďže môj pracovný život je od nepamäti spojený s internetom, digitálom a všetkými tými marketingovými vecami, v súkromí striktne preferujem offline objatia mojej manželky a dcérky, poctivé bryndzové halušky a večerné listovanie papierových kníh. Občas mám pocit, že som taká digitálna konzerva